Popular posts

 

වැකුම් ක්ලීනර් ක්‍රියා කරන ආකාරය

එහි වසර 100 ක ඉතිහාසය තුළ විදුලි වැකුම් ක්ලීනර් බොහෝ මිනිසුන් සඳහා අත්‍යවශ්‍ය ගෘහ උපකරණයක් බවට පත්ව ඇති අතර එයට හේතුව පැහැදිලිය.  සිතන්න, මේ sawdust සියල්ල අතින් කාපට් අතුරා ගැනීම
එහි වසර 100 ක ඉතිහාසය තුළ විදුලි වැකුම් ක්ලීනර් බොහෝ මිනිසුන් සඳහා අත්‍යවශ්‍ය ගෘහ උපකරණයක් බවට පත්ව ඇති අතර එයට හේතුව පැහැදිලිය. සිතන්න, මේ sawdust සියල්ල අතින් කාපට් අතුරා ගැනීම

ඔබ බටයක් හරහා සෝඩා පානය කරන විට, ඔබ භාවිතා කරන්නේ සරලම චූෂණ යාන්ත්‍රණයන්ය. සෝඩා උරා බොන විට බටයෙ පතුලේ හා බටයෙ මුදුන අතර පීඩනය පහත වැටේ. ඉහළට වඩා පතුලේ වැඩි තරල පීඩනයක් සහිතව, සෝඩා ඔබේ මුඛය දක්වා තල්ලු කරනු ලැබේ.

ක්‍රියාත්මක කිරීම මඳක් සංකීර්ණ වුවද, වැකුම් ක්ලීනර් එකක වැඩ කිරීමේදී එකම මූලික යාන්ත්‍රණය මෙයයි. මෙම ලිපියෙන්, අපි ඔබේ නිවසේ ඇති දූවිලි හා සුන්බුන් පිරිසිදු කිරීමේදී වැඩ කිරීමට චූෂණ ක්‍රියා කරන්නේ කෙසේදැයි දැන ගැනීමට අපි වැකුම් ක්ලීනර් එකක් දෙස බලමු. අප දකින පරිදි, සම්මත වැකුම් ක්ලීනර් සැලසුම අතිශයින්ම සරල ය, නමුත් එය clean ලදායී ලෙස පිරිසිදු කිරීම සඳහා භෞතික මූලධර්ම රාශියක් මත රඳා පවතී

එය සංකීර්ණ යන්ත්‍රයක් මෙන් පෙනෙන්නට තිබුණද සාම්ප්‍රදායික වැකුම් ක්ලීනර් සැබවින්ම සෑදී ඇත්තේ අත්‍යවශ්‍ය කොටස් හයකින් පමණි:

  • ක ප්රමාණය වරාය උපාංග පිරිසිදු විවිධ ඇතුළත් විය හැකි,
  • ක පිටාර වරාය
  • ක විදුලි මෝටරයක්
  • ඒ රසික
  • ඒ සිදුරු සහිත බෑගයක්
  • ඒ නිවාස අනෙකුත් සියලු සංරචක අඩංගු වන බව

ඔබ වැකුම් ක්ලීනර් ප්ලග් කර එය සක්‍රිය කළ විට සිදු වන්නේ මෙයයි:

  1. විදුලි ධාරාව මෝටරය ක්‍රියාත්මක කරයි මෝටරය විදුලි පංකාවට සවි කර ඇති අතර එය කෝණික තල ( ගුවන් යානා ප්‍රචාලකයක් වැනි) ඇත.
  2. ලෙස රසික තල හැරී, ඔවුන් ගුවන් ඉදිරියට, මැද දෙසට බල පිටාර වරාය (පරීක්ෂා ගුවන් යානා වැඩ කොහොමද මේ කරන්නේ කුමක්දැයි සොයා ගැනීමට).
  3. ගුවන් අංශු ඉදිරියට දුවවනු විට, ඝනත්වය අංශු (එබැවින් වායු පීඩනය ) විදුලි පංකාව ඉදිරිපිට වැඩි සහ රසික පිටුපස අඩු වේ.

විදුලි පංකාව පිටුපස ඇති මෙම පීඩන පහත වැටීම හරියට ඔබ ඔබේ බීම පානය කරන විට පිදුරු වල පීඩනය පහත වැටීම හා සමානය. විදුලි පංකාව පිටුපස ඇති පීඩන මට්ටම වැකුම් ක්ලීනරයෙන් පිටත පීඩන මට්ටමට වඩා පහත වැටේ ( සංසරණ වායු පීඩනය ). මෙය වැකුම් ක්ලීනර් තුළ චූෂණ, අර්ධ රික්තයක් නිර්මාණය කරයි සංසරණ වාතය වැකුම් ක්ලීනර් තුළට ඇතුල් වන්නේ වරාය හරහාය. මන්දයත් වැකුම් ක්ලීනර් තුළ ඇති වායු පීඩනය පිටත පීඩනයට වඩා අඩු බැවිනි.

විදුලි පංකාව ක්‍රියාත්මක වන තාක් කල් සහ වැකුම් ක්ලීනර් හරහා ගමන් කරන මාර්ගය විවෘතව පවතින තාක් කල් , ඉන්ටේක් වරාය හරහා පිටවන හා පිටවන වරායෙන් පිටත නිරන්තරයෙන් වාතය ගලා යයි. නමුත් ගලා යන වාතය ඔබේ කාපට් වලින් අපිරිසිදු හා සුන්බුන් එකතු කරන්නේ කෙසේද? ප්රධාන මූලධර්මය වන්නේ .ර්ෂණයයි .

සෘජු වැකුම් ක්ලීනර් වල සාමාන්‍යයෙන් ඔබේ කාපට් වලින් කුණු ලිහිල් කිරීම සඳහා පතුලේ භ්‍රමණය වන බුරුසු ඇත.  බුරුසු භ්‍රමණය කළ හැක්කේ රික්තයේ මෝටරයෙන් හෝ වේගයෙන් ධාවනය වන වාතයෙනි.

සෘජු වැකුම් ක්ලීනර් වල සාමාන්‍යයෙන් ඔබේ කාපට් වලින් කුණු ලිහිල් කිරීම සඳහා පතුලේ භ්‍රමණය වන බුරුසු ඇත. බුරුසු භ්‍රමණය කළ හැක්කේ රික්තයේ මෝටරයෙන් හෝ වේගයෙන් ධාවනය වන වාතයෙනි.

අවසාන කොටසේදී, වැකුම් ක්ලීනර්ගේ භ්‍රමණය වන විදුලි පංකාවක් මගින් නිර්මාණය කරන ලද චූෂණ මගින් අභ්‍යන්තර වරාය හරහා පිටවන හා පිටවන වරායෙන් පිටතට ගලා යන වාත ධාරාවක් නිර්මාණය වන බව අපි දුටුවෙමු. මෙම වාතය ප්‍රවාහය ක්‍රියා කරන්නේ ජල ප්‍රවාහයක් මෙනි. චලනය වන වායු අංශු චලනය වන විට ඕනෑම ලිහිල් දූවිලි හෝ සුන්බුන් වලට එරෙහිව අතුල්ලමින් සිටින අතර, සුන්බුන් ප්‍රමාණවත් තරම් සැහැල්ලු නම් සහ චූෂණ ප්‍රමාණවත් තරම් ශක්තිමත් නම්, iction ර්ෂණය මඟින් වැකුම් ක්ලීනර් අභ්‍යන්තරය හරහා ද්‍රව්‍ය රැගෙන යයි. කොළ සහ අනෙකුත් සුන්බුන් ඇළකින් පහළට පාවීමට හේතු වන එකම මූලධර්මය මෙයයි. සමහර රික්ත මෝස්තරවල අභ්‍යන්තර වරායේ භ්‍රමණය වන බුරුසු ද ඇති අතර එමඟින් කාපට් වලින් දූවිලි හා අපිරිසිදු දේ ලිහිල් වන අතර එමඟින් එය වායු ප්‍රවාහයට ලබා ගත හැකිය.

අපිරිසිදු පිරුණු වාතය පිටාර වරායට පිවිසෙන විට එය වැකුම් ක්ලීනර් බෑගය හරහා ගමන් කරයි මෙම බෑග් සිදුරු සහිත වියන ලද ද්‍රව්‍ය වලින් (සාමාන්‍යයෙන් රෙදි හෝ කඩදාසි) සාදා ඇති අතර එය වායු පෙරනයක් ලෙස ක්‍රියා කරයි බෑගයේ ඇති කුඩා සිදුරු වායු අංශු පසුකර යාමට තරම් විශාල වන නමුත් බොහෝ අපිරිසිදු අංශු වලට ගැලපෙන තරම් කුඩාය. මේ අනුව, වායු ධාරාව බෑගයට ගලා යන විට, සියලු වාතය ද්‍රව්‍ය හරහා ගමන් කරයි, නමුත් අපිරිසිදු හා සුන්බුන් බෑගයේ එකතු වේ.


වැකුම් ක්ලීනර් බෑගය හුදෙක් පෙරනයක් වන අතර එය වාතය හරහා ගමන් කිරීමට ඉඩ සලසයි.
වැකුම් ක්ලීනර් බෑගය හුදෙක් පෙරනයක් වන අතර එය වාතය හරහා ගමන් කිරීමට ඉඩ සලසයි.

වාතය ධාරාව ඒ හරහා ගලා යන තාක් කල් ඔබට වැකුම් ක්ලීනර් බෑගය ඉන්ටේක් ටියුබ් සහ පිටාර වරාය අතර ඇති ඕනෑම තැනක තැබිය හැකිය. සෘජු වැකුම් ක්ලීනර් වලදී, බෑගය සාමාන්‍යයෙන් මාර්ගයේ අවසාන නැවතුම වේ: එය පෙරීම කළ වහාම වාතය නැවත පිටතට ගලා යයි. දී කැනිස්ටර් vacuums , බෑග් විදුලි පංකාව පෙර ස්ථානගත කළ හැකිය, ඒ නිසා ගුවන් ඉක්මනින් එය වැකුම් ඇතුල් වන ලෙස පදනම්ව ඇත.

මෙම මූලික අදහස භාවිතා කරමින් නිර්මාණකරුවන් පුළුල් පරාසයක චූෂණ ධාරිතාවක් සහිත සියලු ආකාරයේ වැකුම් ක්ලීනර් නිර්මාණය කරයි. ඊළඟ කොටසේදී, චූෂණ බලය තීරණය කරන සාධක කිහිපයක් අපි බලමු.

වැකුම් ක්ලීනර් ඇමිණුම් මඟින් රික්තයට ඇතුළු වන විට වාතය ගලායාම සංකේන්ද්‍රණය වේ.  චූෂණ ඡේදයේ ප්‍රමාණය හා හැඩය මත රඳා පවතින බැවින්, විවිධ ඇමිණුම් විවිධ පිරිසිදු කිරීමේ කාර්යයන් සඳහා වඩාත් සුදුසු වේ.
වැකුම් ක්ලීනර් ඇමිණුම් මඟින් රික්තයට ඇතුළු වන විට වාතය ගලායාම සංකේන්ද්‍රණය වේ. චූෂණ ඡේදයේ ප්‍රමාණය හා හැඩය මත රඳා පවතින බැවින්, විවිධ ඇමිණුම් විවිධ පිරිසිදු කිරීමේ කාර්යයන් සඳහා වඩාත් සුදුසු වේ.

වැකුම් ක්ලීනර් විචල්යයන්

අන්තිම කොටසේදී, වැකුම් ක්ලීනර් මගින් වායු පෙරනයක් (බෑගය) හරහා වාතය ගලා යාමෙන් අපිරිසිදු බව අපි දුටුවෙමු. වැකුම් ක්ලීනර්ගේ චූෂණයේ බලය සාධක ගණනාවක් මත රඳා පවතී. අනුව චූෂණ ශක්තිමත් හෝ දුර්වල වනු ඇත:

  • මෙම විදුලි පංකාව බලය : ප්රබල චූෂණ ජනනය කිරීම සඳහා, මෝටර් හොඳ වේගය හරවා ඇත.
  • මෙම ගුවන් මාර්ගයක් ඇතිවීම් : සුන්බුන් විශාල වැකුම් මල්ලේ ගොඩනංවයි විට, ගුවන් එහි ක්රමයක් මත වැඩි ප්රතිරෝධය මුහුන දෙයි. ඇදගෙන යාම වැඩි වන නිසා වාතයේ සෑම අංශුවක්ම සෙමින් ගමන් කරයි. ඔබ ටික වේලාවක් රික්ත කළ කාලයට වඩා බෑගය ප්‍රතිස්ථාපනය කළ විට වැකුම් ක්ලීනර් වඩා හොඳින් ක්‍රියා කරන්නේ මේ නිසාය.
  • මෙම අහාරයට එක් වරාය අවසානයේ විවෘත කිරීමේ ප්රමාණය : වැකුම් රසිකයෙක් වේගය, නියත වන බැවින්, ඒකක කාලයක් වැකුම් ක්ලීනර් හරහා ගුවන් සම්මත කරන ලද මුදල ෙකොපමණද ද නිරන්තර වේ. ඔබ ඇතුල් වීමේ වරාය සෑදීමේ ප්‍රමාණය කුමක් වුවත්, සෑම තත්පරයකම එකම වායු අංශු වැකුම් ක්ලීනර් තුළට යා යුතුය. ඔබ වරාය කුඩා කළහොත්, ඒ සියල්ලටම එම කාලය තුළ ගමන් කිරීම සඳහා තනි වායු අංශු වලට වඩා වේගයෙන් ගමන් කිරීමට සිදුවනු ඇත. බර්නූලිගේ මූලධර්මය නිසා වාතයේ වේගය වැඩි වන විට පීඩනය අඩු වේ ගුවන් යානා ක්‍රියා කරන ආකාරය බලන්නමෙම භෞතික මූලධර්මය ගැන දැන ගැනීමට). පීඩනය පහත වැටීම අභ්‍යන්තර වරායේ වැඩි චූෂණ බලයක් බවට පරිවර්තනය වේ. ඔවුන් වඩාත් ශක්තිමත් චූෂණ බලයක් නිර්මාණය කරන නිසා, පටු රික්ත ඇමිණුම් මඟින් පුළුල් ඇමිණුම් වලට වඩා බර අපිරිසිදු අංශු ලබා ගත හැකිය.

වඩාත් මූලික මට්ටමින්, වැකුම් ක්ලීනර් සඳහා ඇත්තේ එපමණකි. ශතවර්ෂයකට පෙර විද්‍යුත් රික්තයේ සොයාගැනීමෙන් පසුව, බොහෝ නව්‍ය චින්තකයින් විවිධ ආකාරයේ රික්ත පද්ධති නිර්මාණය කිරීම සඳහා මෙම අදහස පුළුල් කර වෙනස් කර ඇත.

මෙතෙක් අපි වඩාත් සාමාන්‍ය වැකුම් ක්ලීනර් වර්ග දෙස බැලුවෙමු: සෘජු හා කැනිස්ටර් මෝස්තර දෙකම සිදුරු සහිත බෑගයක අපිරිසිදු එකතු කරයි. වැකුම් ක්ලීනර් ඉතිහාසයේ බොහෝමයක් සඳහා මේවා වඩාත් ජනප්‍රිය මෝස්තර වී ඇති නමුත් චූෂණ ක්‍රමය වින්‍යාස කිරීමට තවත් බොහෝ ක්‍රම තිබේ. අපි මේවායින් සමහරක් ඊළඟ කොටසේ බලමු.

සෘජු වැකුම් ක්ලීනර් මාදිලි දෙකක්, එකක් සාම්ප්‍රදායික බෑග් පද්ධතිය (දකුණේ) සහ අනෙක නව & quot; සුළි සුළඟ & quot;  පද්ධතිය (වමේ).
සෘජු වැකුම් ක්ලීනර් මාදිලි දෙකක්, එකක් සාම්ප්‍රදායික බෑග් පද්ධතිය (දකුණේ) සහ අනෙක නව “සුළි සුළං” පද්ධතිය (වමේ) සමඟ.
ෆෙයාර්ෆැක්ස් එස් -1 1950 දශකයේ සිට: ෆෙයාර්ෆැක්ස් ක්‍රියාකාරිත්වය සෞන්දර්යාත්මක ආකර්ෂණය සමඟ ඒකාබද්ධ කළේය.
ෆෙයාර්ෆැක්ස් එස් -1 1950 දශකයේ සිට: ෆෙයාර්ෆැක්ස් ක්‍රියාකාරිත්වය සෞන්දර්යාත්මක ආකර්ෂණය සමඟ ඒකාබද්ධ කළේය.
ඡායාරූප අනුග්‍රහය චාල්ස් ලෙස්ටර්

මධ්යම රික්ත පද්ධති සහ තෙත් / වියළි වැක්

පළමු වැකුම් ක්ලීනර්, 1800 ගණන්වල මැද භාගයේ සිට, චූෂණ නිර්මාණය කිරීම සඳහා අතින් ක්‍රියා කරන සීනුව භාවිතා කළේය. මේවා සෑම හැඩයකින්ම සහ ප්‍රමාණයකින්ම පැමිණි අතර දෛනික පිරිසිදු කිරීම සඳහා අවම උපකාරයක් විය. පළමු විදුලි වැකුම් ක්ලීනර් 1900 ගණන්වල මුල් භාගයේදී පෙන්නුම් කළ අතර එය ක්ෂණික සාර්ථකත්වයක් ලැබීය (දශක ගණනාවක් තිස්සේ ඒවා විකුණනු ලැබුවේ සුඛෝපභෝගී භාණ්ඩයක් ලෙස පමණි).

මෙම යුගයේ සිට ඉතා ජනප්‍රිය වැකුම්-ක්ලීනර් මෝස්තරයක් වන්නේ අද ජනප්‍රියතාවයේ පුනර්ජීවනයක් සොයා ගැනීමයි. මෙම සැලසුම, මධ්‍යම රික්ත පද්ධතිය , ඔබේ මුළු නිවසම පිරිසිදුකාරකයක් බවට පත් කරයි. පහළම මාලයේ හෝ නිවසින් පිටත ඇති යතුරුපැදි විදුලි පංකාවක් බිත්තිවල අන්තර් සම්බන්ධිත පයිප්ප මාලාවක් හරහා චූෂණ නිර්මාණය කරයි පිරිසිදුකාරකය භාවිතා කිරීම සඳහා, ඔබ විදුලි පංකාවේ මෝටරය සක්‍රිය කර නිවස පුරා ඇති විවිධ නල අලෙවිසැල් සඳහා හෝස් එකක් අමුණන්න. අපිරිසිදුකම පයිප්ප තුළට උරා විශාල කැනිස්ටරයක තැන්පත් කර ඇති අතර එය ඔබ වසරකට කිහිප වතාවක් පමණක් හිස් කරයි. වැඩි විස්තර සඳහා මධ්‍යම රික්ත පද්ධති ක්‍රියා කරන ආකාරය බලන්න .

තෙත් / වියලි රික්ත

බර වැඩ පිරිසිදු කිරීමේ රැකියා සඳහා, බොහෝ අය තෙත් / වියලි වැකුම් ක්ලීනර් , ද්‍රව මෙන්ම .න ද්‍රව්‍ය ලබා ගත හැකි ආකෘති භාවිතා කරති. ද්‍රව ද්‍රව්‍ය කඩදාසි හෝ රෙදි පෙරහන් පොඟවා ගන්නා බැවින් මෙම පිරිසිදු කරන්නන්ට වෙනස් ආකාරයේ එකතු කිරීමේ පද්ධතියක් අවශ්‍ය වේ.

මූලික සැලසුම සරලයි: පිරිසිදුකාරකය හරහා ගමන් කරන විට වායු ප්‍රවාහය පුළුල් ප්‍රදේශයක් හරහා ගමන් කරන අතර එය බාල්දියකට ඉහළින් ස්ථානගත කර ඇත මෙම විශාල ප්‍රදේශයට ළඟා වූ විට, පටු ඇමිණුමක් හරහා ගලා යන විට වාතය වේගවත් වන එකම හේතුව නිසා වායු ප්‍රවාහය මන්දගාමී වේ. මෙම වේගය පහත වැටීම effectively ලදායී ලෙස වාතයේ ග්‍රහණය ලිහිල් කරයි, එබැවින් ද්‍රව ජල බිඳිති සහ බරින් වැඩි අපිරිසිදු අංශු වායු ප්‍රවාහයෙන් පිටතට ගොස් බාල්දියට වැටිය හැකිය. ඔබ රික්ත කිරීම අවසන් කළ පසු, ඔබ මෙම බාල්දියේ එකතු කර ඇති ඕනෑම දෙයක් ඉවත දමන්න.

තෙත් වියළි රික්තයේ එක් වර්ගයක් වන්නේ වාෂ්ප පිරිසිදු කරන්නා ය.  මෙම රික්තයන් පිරිසිදු කිරීමේ තරලය කාපට් මතට විසුරුවා, සම්බාහනය කර, පසුව ඕනෑම අපිරිසිදු ද්‍රව්‍යයක් සමඟ තරලය උරා බොයි.
තෙත් වියළි රික්තයේ එක් වර්ගයක් වන්නේ වාෂ්ප පිරිසිදු කරන්නා ය. මෙම රික්තයන් පිරිසිදු කිරීමේ තරලය කාපට් මතට විසුරුවා, සම්බාහනය කර, පසුව ඕනෑම අපිරිසිදු ද්‍රව්‍යයක් සමඟ තරලය උරා බොයි.

ඊළඟට, අපි රික්තයේ තවත් නවෝත්පාදන දෙකක් දෙස බලමු: සුළි සුළං රික්තය සහ රොබෝ රික්තය.

සුළි කුණාටු සහ රොබෝටික් රික්ත
රූට් සුළි කුණාටුව සමඟ ජේම්ස් ඩයිසන් ™ DC07
රූට් සුළි කුණාටුව සමඟ ජේම්ස් ඩයිසන් ™ DC07
ඡායාරූප අනුග්‍රහය ඩයිසන්

සුළි කුණාටු සහ රොබෝටික් රික්ත

මෑත කාලීන වැකුම්-ක්ලීනර් විචලනය වන්නේ ඊනියා "සුළි සුළං රික්තය" ය. 1980 දශකයේ ජේම්ස් ඩයිසන් විසින් නිර්මාණය කරන ලද මෙම යන්ත්‍රයට සාම්ප්‍රදායික බෑගයක් හෝ පෙරහන් පද්ධතියක් නොමැත. ඒ වෙනුවට, එය අධිවේගී සර්පිලාකාර මාර්ගයක් ඔස්සේ සිලින්ඩර එකක් හෝ කිහිපයක් හරහා වායු ප්‍රවාහය යවයි මෙම චලනය ඇඳුම් වියළුමක් , රෝලර් කෝස්ටර් හෝ විනෝද චාරිකාවක් වැනි දෙයක් ක්‍රියාත්මක කරයි වායු ප්‍රවාහය සර්පිලාකාරව වටා වෙඩි තබන විට, සියලු අපිරිසිදු අංශු ප්‍රබල කේන්ද්‍රාපසාරී බලයක් අත්විඳියි : ඒවා වායු ප්‍රවාහයෙන් away ත්ව පිටතට කසයෙන් තළනු ලැබේ. මේ ආකාරයෙන්, කිසිදු ආකාරයක පෙරනයක් භාවිතා නොකර කුණු වාතයෙන් නිස්සාරණය කරනු ලැබේ. එය සරලවම සිලින්ඩරයේ පතුලේ එකතු වේ.

මූල සුළි කුණාටුව.  ඉහළ වායු පරිමාවක් එකවර සුළි සුළං කිහිපයක් හරහා ගමන් කරමින් ඉහළ, අඛණ්ඩ චූෂණ බලය සපයයි.
මූල සුළි කුණාටුව. ඉහළ වායු පරිමාවක් එකවර සුළි සුළං කිහිපයක් හරහා ගමන් කරමින් ඉහළ, අඛණ්ඩ චූෂණ බලය සපයයි.
ඡායාරූප අනුග්‍රහය ඩයිසන්

No comments